In this project, we have created our personal memoirs in both English and our native languages. To share our work, we have uploaded a written and oral version so that many people can enjoy our work!

The work presented is still in draft form, and we will continue to improve the quality of our work through the feedback and questions provided by readers/listeners! Please comment with compliments, suggestions and questions for us.

[All names have been changed to protect student privacy and all comments will be moderated by school staff.]


Klash (Yemen, Age 15): Arabic 212

مرحبا اسمي كلاش أنا من العمر 14 عاما. أنا مواطن أمريكي، وأنا ولدت في أمريكا، بعد أن ولدت في أمريكا لقد عدت الئ اليمن لمدة 12 عاما. لأنهم لا يريدون لي أن أنسى من أنا. جئت من اليمن بعد 12 عاما. رأيت حجم مختلفة من المباني ورأيت الناس. أنا رائحة الطعام مثل الأرز والدجاج واللحوم والكباب والبيتزا وبرغر. أنا سمعت الموسيقى العربية وكنت أسمع بصوت عال. الشتاء هو فصل صيف بارد حار. كل ما ذاقت الأطعمة اللذيذة.

عندما كنت في بلدي عشت في صنعاء. وهي مدينة كبيرة. كنت أعيش مع والدي ووالدتي وأسرتي. والدي هو رجل سعيد، ولكن ليس في كل وقت. انه رجل طيب. انه يعمل مندوب ومبيعات. ويقول: '' اهتم با دراستك. أمي هيا تفعل كل شيء في المنزل. انها حنون.

كنت أعيش مع والدي ووالدتي. جئت الى الولايات المتحدة في سبتمبر ايلول لدراسة. أنا أعيش الآن في الشقة. أبدأ انضم إلى المدرسة، وأنا أحب مدرستي. أنا أحب مدرستي لأنني تعلم اللغة الإنجليزية. نتعلم أشياء جديدة. في التاريخ، نحن نتعلم عن الأديان المختلفة. في العلوم نتعرف على ما أكل السمك. في العلوم أتعلم أن هناك أكياس القمامة في
حدث كوني ايلاند وماذا السمك عند ثم أكل القمامة.

بيتي في نيويورك غرفتين. لدينا غرفة معيشة ومطبخ وحمام واحد. أنام ​​مع أخي في غرفتي. الجدران البيضاء ولدينا خزانة واحدة. لدينا عدد قليل من الأشياء في غرفتي. أنها هادئة في بيتي. ان رائحتها مثل الطعام الجديد كل يوم. تشعر أحيانا الساخنة والباردة في بعض الأحيان. أختي الصغره تبكي أحيانا عندما تكون حزينة.

5 comments:

  1. i like how you explained the beginning

    ReplyDelete
  2. i think you should write more about when you just came to United States

    ReplyDelete
  3. Thank you for sharing about your immigration story! It's really good to use sensory language in your writing but my only suggestion to make even better is talk more about what did you do here and how was your first day of school or something like that! Don't talk only about food and how it smells!

    ReplyDelete
  4. Thanks for sharing your story. Why did not use your real name instead of Klash?
    You should talk more about what have you done since you came to the US.

    ReplyDelete
  5. thank you for sharing your store ,but i think it will be batter if you add more sentences about how you come to U.S.A

    ReplyDelete

Please leave feedback or questions you may have!